+31(0)348 - 750540

U bent hier: Unisolve > Vragen

Vragen

Onderstaand vindt u het antwoord op de meest gestelde vragen.

Ik heb een brief of e-mail gekregen waarin staat dat ik moet betalen! Wat nu?

Neem direct contact op met Unisolve. Onze contactgegevens staan altijd op de brief of in de e-mail, net als het dossiernummer dat u moet vermelden als u ons belt. Graag bespreken wij met u de mogelijkheden voor aflossing! 

Ik wil mijn schuld in één keer afbetalen!

Is uw schuld aan Unisolve niet (meer) zo hoog, dan kan het voor u voordelig zijn om deze in één keer terug te betalen. Hoe langer u wacht, hoe meer geld het u zal kosten! Unisolve berekent immers maandelijks de verschuldigde rente die u verplicht bent te betalen. U mag ons natuurlijk altijd bellen als u tóch nog vragen hebt! Ons telefoonnummer is 0348-750540.

Ik kan mijn schuld niet in één keer afbetalen!

Natuurlijk begrijpen wij het als u geen geld heeft om in één keer af te betalen. Uw vordering is niet voor niets bij ons terecht gekomen! Samen gaan we op zoek naar een oplossing. U kunt ons het beste bellen zodat wij met hoor en wederhoor de afspraken goed op elkaar af kunnen stemmen. Wacht daarom niet en neem direct contact met ons op! 

Ik kan helemaal niet betalen! 

Er is natuurlijk een verschil tussen niet kunnen en niet willen. Kunt u écht niet betalen, en is er dus sprake van ‘betalingsonmacht’, dan verwachten wij van u in ieder geval inzicht te verkrijgen in uw financiële situatie. Het kan zomaar zijn dat wij binnen uw beperkte situatie tóch een goede oplossing kunnen vinden. Misschien komt u wel in aanmerking voor uitstel of een andere vorm van (tijdelijke) tegemoetkoming. Niets doen is in ieder geval nooit een oplossing. Bel ons daarom vandaag nog op, 0348-750540 of gebruik het contactformulier, hoe langer u wacht, des te meer risico loopt u op extra kosten. 

Help! Ik heb al een betalingsregeling maar ik raak mijn baan/uitkering kwijt! Wat nu? 

Het is vervelend dat u een wijziging in uw situatie doormaakt die voor u nadelig is. Mogelijk moeten de afspraken die wij met u hebben op deze wijziging aangepast worden. Het is dan ook het beste dat u ons zo snel mogelijk belt, dan zijn u én wij tijdig voorbereid op de aanstaande veranderingen! 

Ik ben toegelaten tot schuldhulpverlening of WSNP of ik ben failliet verklaard! Wat nu?

Indien u bent toegelaten tot de schuldhulpverlening of WSNP of indien u failliet bent verklaard, is het van belang dat Unisolve daarvan direct op de hoogte wordt gesteld. Wij willen dan weten wie uw contactpersoon, bewindvoerder of curator is. Bij welke organisatie deze is aangesloten. En via welk telefoonnummer en welk e-mailadres kunnen wij uw contactpersoon/bewindvoerder of curator bereiken. Houd deze gegevens dus bij de hand. U kunt deze informatie ook aan ons doen toekomen via het contactformulier op deze website. 

Ik wil weten hoe groot mijn schuld nog is! 

U bent waarschijnlijk gewend om periodiek op de hoogte gesteld te worden van het openstaande saldo. Omdat de kredietfaciliteit van de vordering reeds is vervallen wanneer deze bij Unisolve terecht komt, verstuurt Unisolve geen periodieke overzichten van uw dossier. Wél kunt u op onze ‘Debiteurenportal’ inloggen en daar alle van belang zijnde gegevens terugvinden. Heeft u uw inloggegevens niet bij de hand gebruik dan het contactformulier en vraag om een schuldopgave, deze zullen wij u dan per e-mail doen toekomen. 

Ik ben het niet eens met de openstaande vordering! 

Het kan natuurlijk zo zijn dat u het niet eens bent met de vordering. Zorg er in dat geval voor dat uw bezwaar schriftelijk kenbaar wordt gemaakt. U kunt dat doen door bij het contactformulier een brief toe te voegen waarin u in ieder geval dient aan te geven waarom u het niet eens bent met de vordering, op grond waarvan u het niet eens bent, en wat er volgens u wél van toepassing zou moeten zijn. Ook is het van belang dat u uw dossiernummer vermeldt, en een telefoonnummer waar wij u op kunnen bereiken met vragen over uw bezwaar, mochten er tóch nog zaken onduidelijk zijn. Het zal u helpen om eerdere schriftelijke correspondentie met betrekking tot uw bezwaar mee te sturen. 

Ik word steeds gebeld of benaderd, maar ik heb mijn betaling al gedaan!

Als Unisolve met u een afspraak heeft gemaakt, dan gaan wij ervan uit dat u zich daar stipt aan zult houden. Op de vervaldatum (de afgesproken dag van de maand waarop uw betaling op onze rekening moet staan) controleren wij uw dossier om te zien of uw betaling al in ons beheer is. Is dat niet het geval, dan bellen wij u. Unisolve blíjft contact zoeken totdat wij zeker weten dat uw betaling onderweg is. Daarom kan het voor u handig zijn om, indien u onverhoopt iets later bent met het betalen van de termijn, een betaalbewijs naar Unisolve te sturen. Maak hiervoor gebruik van het contactformulier, zodat wij direct kunnen zien dat uw betaling eraan komt. 

Wat wordt er bedoeld met ‘Deze regeling kan iedere zes maanden worden herzien op initiatief van Unisolve’?

Waarschijnlijk lost u een grote vordering af in termijnen. Dat kan lang duren, dit is afhankelijk van hoeveel u per week/maand betaalt en hoe hoog uw schuld is. In die periode kan er van alles gebeuren binnen uw financiële situatie. Om te voorkomen dat u in een situatie terecht komt waarin u wel betaalt maar niet aflost of waarin de maandtermijn een te grote last wordt (of juist te laag), kan het noodzakelijk zijn om periodiek een beoordeling te maken van uw aflossingscapaciteit. Daarbij houden wij altijd rekening met wat voor u mogelijk is; wij bellen u op om de zaak te bespreken, of u krijgt van ons een formulier waar u zelf kunt invullen wat er voor u is veranderd. U kunt daarbij ook zelf een voorstel doen voor wijziging van de maandtermijn. Uw maandtermijn is echter pas écht gewijzigd als u daarvan van ons schriftelijk bevestiging hebt gekregen!

Ik wil inloggen in het ‘Debiteurenportal’. Hoe doe ik dat?

In het ‘Debiteurenportal’ van Unisolve treft u allerlei gegevens met betrekking tot uw vordering. U kunt er ook adreswijzigingen doorgeven en vragen stellen!  Houd uw dossiernummer bij de hand en  Klik HIER om toegang te krijgen tot uw eigen dossier. Het wachtwoord is schriftelijk aan u medegedeeld. Bent u dit wachtwoord kwijtgeraakt of vergeten? Bel ons dan op of maak gebruik van het contactformulier en we helpen u verder. 

Ik wil extra betalen! Mag dat en wat kost mij dat?

Unisolve stelt het op prijs dat u zich inspant om uw vordering versneld af te lossen. Dat kost u natuurlijk niets extra. U kunt dus altijd geheel boetevrij extra afbetalen. 

Ik heb een klacht over Unisolve. Waar kan ik terecht?

Wij vinden het vervelend voor u dat u iets hebt moeten ervaren waar u nu een klacht over wenst in te dienen. Om te voorkomen dat deze klachtwaardige situatie zich opnieuw voordoet vernemen wij graag uw verhaal. U kunt hiervoor gebruik maken van onze klachtenprocedure. Wij streven ernaar om uw klacht tijdig af te handelen. Als er omstandigheden zijn die ervoor zorgen dat wij dat niet kunnen doen, stellen wij u daarvan op de hoogte. Klachten over een opdrachtgever kunt u het beste indienen als bezwaar.

 

 

 

Uw dossier

Uw dossier

Door hier te klikken kunt u online uw eigen dossier inzien.

Contact

Contact

Heeft u vragen, neem direct contact met ons op via

0348-750540

Of vul hier het contactformulier in

Klacht indienen

Klacht indienen

Als u een klacht heeft dan dient u deze eerst bij ons voor te leggen, maak hiervoor gebruik van het klachtenformulier op deze website.

Formulier

Adres

Pompmolenlaan 10 | 3447 GK Woerden | Nederland | Contact